kan du stave til ÆG?

I forbindelse med Vester Skerninge Friskoles 150 års jubilæum i 2015 har Birte Fahnøe Lund skrevet en meget fin bog om skolens historie - set med børneøjne.

Lene Vestergaard, Vibe Madsen, Steffen Sybrandt og Malthe Mølsted har stået for billedmateriale og layout.

Se den fine bog her.

Tanker om skole i tiden

Også i forbindelse med 150-års jubilæet blev seks kloge skolefolk bedt om at skrive et indlæg til en debatbog. De seks indlæg omhandler relevansen af friskolens udvalgte dannelseområder - ikke set ud fra skolens eget perspektiv, men som relevante i en moderne skole generelt.

Bidragydere til bogen er: Malene Bendix, Erik Sigsgaard, Michael Thagaard, Per Schultz Jørgensen, Steen Hildebrandt, Troels Mylenberg, Peter Bendix Pedersen, Kristian Mondrup og Jens Fabricius Hansen

Hent bogen her:

Skriv til os